Kecantikan

800 fazura

7 Cara Atasi Wajah Berminyak

Kecantikan

Berubah Dari Punggung Kuali Ke Kulit Bayi…   Amboi begitu sekali berminyak muka kamu. Tapi ini biasa bagi orang yang kulitnya berminyak. Macam-macamlah yang keluar… “Muka berminyak macam boleh goreng ayam… Silau macam spotlight.” Tiap minggu habis sepeket blotting papers kamu pakai. Belum masuk jerawat lagi. Adakah kamu silap guna perawatan wajah? Menurut Heidi[…]

iaagQeX

5 Cara Mudah Bakar Lemak Semasa Tidur

Kecantikan

Tidur je boleh kurus? Macam-mana tu? Kalau nak tahu sebenarnya tidur bukan saja merehatkan tubuh, tapi boleh membakar lemak ketika anda sedang lena dibuai mimpi indah. Senang je kan. Tidur pun boleh kurus. Jika anda idamkan tubuh badan yang langsing dan cantik, pastikan anda lakukan 6 cara mudah ini untuk[…]

lucy-hale-hair-30-500x750

12 Bintang Tercantik Hollywood Kongsi Tip Kecantikan Yang Mereka Amalkan

Kecantikan

Umum tahu yang mana selebriti mempunyai akses terus dengan pakar dermatologi, facialist dan mekap artis terbaik di dunia, jadi pabila mereka berkongsi nasihat kecantikan, kita boleh ambil sebagai rujukan. Gambar : Sumber Google   Dari Kim Kardashian ke Zoe Kravitz dan ramai lagi, semuanya mendedahkan tip terbaik yang mereka terima[…]

Screen Shot 2017-10-16 at 1.47.12 PM

Rutin Penjagaan Muka Asas Yang Merawat Jerawat Dengan Betul

Kecantikan

Tiba masa untuk para isteri bereksperimen dengan kulit si suami pula! Kenapa tidak?  ________________________________________________________________________________ Disclaimer: I’m not a professional, this is just a guideline. Please do your own research jugak tau. Jumpa doctor kalau teruk sangat. This is just the basic.   I tried this routine on my husband’s skin.[…]

e9c39b3cb1e968245ab3d7b1e843d208-hair-scrunchies-scrunchie-hairstyles-683x1024

Do’s & Don’ts: Penjagaan Rambut & Kulit Kepala Wanita Muslimah

Kecantikan

Kegatalan serta kulit kepala yang sentiasa berminyak membuatkan kita jadi rimas dari sehari ke sehari. Itulah masalah rambut utama yang sering dialami wanita bertudung. Yup! Lebih parah lagi apabila rambut gugur. Terus hilang keyakinan diri kan? Sumber: fustany.com Walau bagaimanapun, janganlah diabaikan penjagaan rambut meskipun ia dilitup dengan helaian tudung[…]

Kulit-kaca-1

Ini Cara Agresif Nak Dapatkan ‘Kulit Kaca’ Bak Gadis Korea

Kecantikan

Jika dahulu kulit putih gadis Korea sering jadi pujaan, kini ada pula trend baru di sana untuk mendapatkan kulit kaca atau glass skin. Apa itu kulit kaca? Kalau anda lihat kulit muka aktor dan aktres Korea yang seolah-olah langsung tidak punya tekstur. Tiada pori-pori, licin, lembut dan seolahnya seperti lutsinar bersihnya tanpa ada sedikit kotoran. Menariknya[…]

whiteheads

4 Bahan Ini Mampu Kecutkan Jerawat Satu Malam

Kecantikan

Tak sukanya bila muka tiba-tiba berjerawat. Banyak pula tu, ibarat tumbuh bak cendawan selepas hujan. Esok pulak ada temuduga penting atau temu janji bersama kekasih hati. Macam-mana nak hilangkan jerawat dalam masa satu malam. Ini ada beberapa tips untuk hilangkan jerawat dengan menggunakan bahan-bahan semulajadi yang boleh anda cuba. 1.[…]

erin cvr

Rahsia Kulit Cantik, ‘Flawless’ & ‘Glowing’ Erin Malek Hanya Amal Masker Beras, Petua Warisan Keluarga

Artis, Kecantikan

Sudah lama tidak mendengar khabar pelakon, Erin Malek setelah mengambil keputusan berkahwin dalam usia muda. Jika diintai di laman instagramnya, dia baru-baru ini menghabiskan masa bersama keluarga dengan bercuti ke luar negara. Nampak begitu bahagia sekali mereka menghabiskan masa bersama. Pelakon yang mempunyai wajah cantik ini tetap kelihatan seperti gadis[…]

cara-melembabkan-rambut-secara-alami-dan-cepat

Cara Atasi Masalah Hujung Rambut Berbuah

Kecantikan

Masalah rambut berbuah? Usah biarkan ia berlanjutan kerana takut masalah lain pula pada rambut. Atasinya dengan cara mudah ini kala di rumah.   Gambar : Shutterstock   Masalah ini sering kali dihadapi mereka yang bertudung. Menjengkelkan bukan? Hujung rambut berbuah terjadi yang mana ada bendasing putih di hujung rambut dan[…]

neloooofa

Rutin Kecantikan Harian Neelofa Yang Boleh Anda Amalkan

Artis, Kecantikan

Orangnya manis dan jelita. Ingin ketahui cara cantik yang Neelofa amalkan? Baca lanjut di rencana ini.   Gambar: Arkib EH!   Gadis kelahiran Kelantan ini memang cukup prihatin soal kecantikan dan kesihatan, maka tidak hairan jika dia memiliki jenama produk makanan tambahan sendiri. Kulitnya yang halus mulus semula jadi buatkan[…]

cv

Samar Parut Jerawat Dengan Produk Berkesan

Kecantikan

Parut Jerawat Adalah Benda Kedua Annoying Selepas Jerawat, Betul Tak? Perkara paling teruk boleh berlaku selepas datangnya jerawat adalah parut yang ditinggalkannya. Kadangkala walaupun tak sentuh atau picit pun jerawat itu, ia masih tetap tinggalkan kesan, dan yang paling teruk sekali parut hitam! Eee, geram, kan? Tapi jangan sedih Cosmoholics! Sekarang sudah[…]

GTY_woman_holding_watermelon_sr_140220_16x9_992

KAJIAN: Kulit Tembikai Berkesan Hilangkan Jerawat?

Kecantikan

Jerawat antara salah satu masalah kulit yang dialami oleh setiap orang. Jerawat boleh berlaku kerana pemakanan yang tidak sihat, kurang rehat, tekanan atau faktor persekitaran yang kurang bersih. Pelbagai produk kecantikan untuk merawat jerawat boleh didapati di pasaran. Dari bahan semula jadi hinggalah ubat jerawat yang mengandungi bahan kimia. Ramai[…]

jerawat-parah-1

5 Tabiat Ini Jangan Buat, Muka Senang Naik Jerawat

Kecantikan

Wajah bebas jerawat dan tiada cela menjadi idaman setiap wanita. Orang perempuan ni, naik sebiji jerawat pun dah riuh satu kampung. Sampai stress jadinya. Walaupun dah guna macam-macam produk, wajah tetap senang naik jerawat. Apa sebabnya? Mungkin tabiat yang anda sentiasa lakukan ini jadi punca jerawat suka hinggap pada wajah.[…]

asdxcdc

Pakai Ini Untuk Bibir Mungil Tanpa Bedah Plastik Atau Cucuk Botox!

Kecantikan

Seram kan bila dapat tahu Kylie Jenner pada umur 15 tahun telah membuat suntikan bibir untuk kesan bibir mungil. Ramai lagi wanita diluar sana yang kini tidak ragu-ragu ke klinik kecantikan semata-mata untuk mengubah rupa mereka kepada bentuk yang diinginkan. Ada yang berjaya dan ada yang juga gagal dalam percatuan mereka[…]

what-is-my-skin-type1

Kenali Jenis Kulit Wajah Sebelum Beli Skincare

Kecantikan

Kulit masih terasa sama walaupun sudah berhabis ratusan ringgit untuk skincare? Sebenarnya kita kena tahu apa jenis kulit muka kita sebelum memakai apa jua skincare. OHFESYEN kongsikan tips nak tahu jenis kulit dari seorang blogger. Rugi tak baca! ________________________________________________________________________________ The basic thing you need to know about skincare, is your[…]

hermo 2

7 Tips Mudah Menjaga Rambut Anda Untuk Kekal Sihat, Segar & Shiny

Kecantikan

Rambut adalah mahkota seorang wanita. Setiap wanita mengidamkan rambut ala-ala model dalam iklan di televisyen. Semua wanita kalau boleh mahukan rambut yang hitam berkilat, lebat umpama sang puteri dan sihat tanpa sebarang masalah (tak ada kutu, tak ada rambut gugur dan sebagainya) setiap wanita confirm teringin nak gayakan rambut diorang[…]

Load More