OOTD

neelofa

7 Gaya HIJAB Cukup Popular & TRENDING. No 4 & 5 Paling PRAKTIKAL Nak Pakai

OOTD

Seiring dengan perkembangan fesyen terkini, wanita berhijab juga tidak terkecuali mengalami perubahan cukup drastik. Pelbagai gaya hijab ditampilkan mengikut cita rasa masing-masing. Apatah lagi dengan adanya media sosial seperti instagram, membuatkan hijabi berlumba-lumba untuk tampil up to datedengan gaya baru yang dicipta sendiri atau inspirasi dari selebriti. Jika anda sudah bosan[…]

spl1525627_004

Fesyen Baju Tidur? Ikuti Gaya Pajamas Selebriti Paling Bergaya

OOTD

  Dulu jika keluar bersiar-siar memakai baju tidur pasti dianggap selekeh dan pemalas bukan?  Tapi sejak-sejak ini di pasaran anda akan dapat lihat jenama fesyen terkemuka seperti Zara, Mango atau H&M mengeluarkan koleksi rekaan baju tidur yang kebanyakan darinya diperbuat dari kain satin licin. Bercirikan kolar dan bentuk leher ‘V’[…]

e

Bergaya Dengan Pleated Skirt & Pant Memang Cantik Tapi Bukan Mudah Untuk Jaga

OOTD

Sudah menjadi trend terkini hijabi membeli busana dengan rekaan pleats seperti seluar, dress ataupun skirt. Gaya ini memang semakin digilai untuk di suai padankan dengan busana lain agar tampil lebih effortlessly stylish. Namun begitu, busana yang mempunyai rekaan begini amat sukar untuk dijaga. Malah teksturnya mudah berubah setelah dicuci dan hasilnya memang tidak sesempurna ketika[…]

800 14

“Loafer Mules” Trend Kasut Terkini Paling Selesa & Fashionable!

OOTD, Out & About

Oh selesanya! Fesyen kasut terkini menarik perhatian admin! Nak tahu kenapa? Admin sebenarnya penggemar kasut tumit tinggi sebab fesyen admin lebih kearah feminin. Cuma faham-faham lah, pakai kasut tumit ni ada cabarannya. Kalau tak kena dengan kaki, get ready je lah terpeleot (terseliuh), kadang melecet (sebenarnya selalu tapi orang kata beauty is[…]

14

Selebriti Bollywood Tampil Etnik Pada Sambutan Diwali Tahun Ini

Artis, OOTD

Bintang Bollywood ternama ini memilih untuk tampil serba etnik kala sambutan hari Diwali semalam. Gambar : Sumber Google Acara penganugerahan, majlis perkahwinan, sambutan hari Diwali, bumi Bollywood sarat dengan acara yang perlukan stail yang glamor pada tahun ini.   Sementara sesetengah orang memilih untuk tampil dengan kain tradisional, manakala yang[…]

3

Skirt Seperti Karpet Kereta Ini Berharga RM10 ribu

OOTD

   Jenama terkemuka Balenciaga sekali lagi mencetuskan kontroversi dengan memperkenalkan koleksi terbaru mereka. Sebelum ini Balenciaga mengeluarkan beg tangan seperti beg membeli belah IKEA dan juga rekaan kasut Crocs yang dikatakan kasut paling hodoh. Koleksi kali ini memang lain macam reka bentuknya. Jenama dari Sepanyol itu baru-baru ini mengeluarkan skirt[…]

miranda-e1508223314412

Ini 6 Item Fesyen Obsesi Si Cantik Manis Miranda Kerr

Artis, OOTD

Bukan sahaja dianugerahkan rupa paras yang menawan ditambah dengan sepasang lesung pipit dan susuk tubuh yang dicemburui ramai wanita, supermodel yang berasal dari Australia ini juga dikagumi dek kerana mempunyai selera fesyen yang tidak tinggi. Berpegang kepada klasik, chic dan selesa sebagai kunci kala bergaya, penampilan wanita yang baru sahaja berkahwin dengan[…]

bella

Mewah! Koleksi Beg Tangan Laudya Cynthia Bella Ada Yang Cecah RM100K

Artis, OOTD

Sudah menjadi lumrah seorang selebriti menjadi perhatian umum termasuklah lensa kamera media dari segenap sudut. Cara pembawaan serta karakter diri bakal menjadi buah mulut orang yang melihat dan paling utama adalah gaya fesyennya. Laudya Cynthia Bella umpamanya, selalu diperhatikan dari hujung rambut hingga hujung kaki dan ternyata wanita berdarah Indonesia[…]

800 2

Wardrobe Idaman Semua Wanita

OOTD, Out & About

Semua perempuan mahukan almari pakaian yang cantik tersusun. Sebenarnya bukan perempuan je yang suka dengan almari cantik ni, ada juga lelaki yang suka almari cantik tersusun. Biasanya kalau lelaki yang suka, itu tandanya dia seorang yang pengemas. Terlebih pengemas, jenis tak boleh tengok barang bersepah. Admin suka tau jenis lelaki macam ini.[…]

cv 2

Buat Si Hijabi Kurus, Jangan Pakai Seluar Ketat Untuk Elak Nampak Hodoh. Nak Cantik, Ikut 7 Trik Ini!

OOTD

Ramai yang beranggapan wanita bertubuh ramping lebih mudah untuk mengenakan pelbagai fesyen. Namun, terdapat segelintir hijabi yang terlalu kurus menghadapi kesulitan untuk berfesyen. Misalnya pakaian yang perlu dihindari adalah baju yang terlalu longgar seperti kemeja dan blaus. Ia akan menampakkan penampilan anda hodoh dan tidak kemas. Pemakaian kardigan juga sesuai[…]

miley-7

Tak Pelik Lagi! Lihat Fesyen Baru Miley Cyrus Yang Sangat Comel

Artis, OOTD

Tiada siapa akan lupa zaman kegelapan Miley Cyrus semasa putus tunang dengan Liam Hemsworth. Bumi seolah terbalik apabila melihat Miley muncul dengan pakaian menjolok mata dan kebanyakan haters mula memanggil beliau dengan gelaran ‘perempuan murahan’.  Bayangkan selama hampir 3 tahun, Miley sentiasa menjadi tajuk utama berita hiburan, lebih lagi ketika[…]

rs_634x1024-171006151645-634.Rihanna-Denim-and-Boots.jl_.100617-634x1024

Ini Gaya Fesyen Denim Tak Masuk Akal Buat Korang Benci!

OOTD

Tipukan kalau ada yang tak pernah pakai jeans atau denim. Ianya menjadi sudah menjadi perkara lazim dalam berfesyen. Fabrik denim memang selesa dan boleh dipakai pada bila-bila masa sahaja dan dipelbagai guna rekaan seperti jaket, seluar, skirt, romper dan banyak lagi. Bila ada banyak pilihan dalam berfesyen jadi makin banyaklah[…]

intrend-beli-jeans

5 Tips Beli JEANS Sempurna Ikut BAJET Anda

OOTD, Out & About

Seluar jeans adalah helaian yang mesti ada di dalam almari kita. Untuk itu, sebelum anda membeli seluar jeans, ketahui tips-tips berguna sebelum membelinya.                 TIPS UNTUK KAMU SEMASA MEMBELI JEANS    1. Fikir bajet. Dalam keadaan gawat, langkah jimat cermat ketika berbelanja. Ambil peluang[…]

cover

5 Tips Pilih Tudung Kalau Tak Nak Emo Sepanjang Hari

OOTD, Out & About

Pelbagai jenis tudung boleh anda dapati di pasaran. Pilih sahaja mana satu gaya yang anda mahukan. Tetapi, sebelum anda memilih satu tudung, anda perlu pastikan ia sesuai dengan anda. Kalau tidak, mulalah nak emo sepanjang hari. Ini ada beberapa tip yang mahu Hijabista kongsikan bersama anda semua. 1. Jenis Kain[…]

Julai-2017-leaving-german-626x1024

Manisnya… Momen Sedondon Kate Middleton Dan Puteri Charlotte

OOTD, Out & About

Kecoh bila pihak Istana Britain mengumumkan Kate Middleton dan Putera William bakal menimang cahaya mata yang ketiga. Berita itu mendapat liputan seluruh dunia dan sudah pastinya anak kedua mereka Puteri Charlotte akan digelar sebagai kakak!  Puteri Charlotte atau nama penuhnya Charlotte Elizabeth Diana baru sahaja menginjak usia dua tahun pada Mei[…]

COVER

2 Busana Persalinan Pertunangan Elfira Loy, Stunning Habis!

Artis, OOTD, Wedding

  Kontroversi demi kontroversi, akhirnya pasangan merpati dua sejoli ini mengikat tali pertunangan pada 6 Oktober 2017. Tahniah buat Elfira dan Sufian Suhaimi! Pertunangan yang dibuat di kediaman Elfira Loy dekat Alam Damai pada jam 4 petang itu hanya dimeriahkan oleh ahli keluarga dan rakan-rakan selebriti yang rapat antaranya Sharifah Sakinah,[…]

neelofa

Nak Pergi Holiday? Ketahui 6 Peraturan Pakaian Ketika Dalam Penerbangan

OOTD

Memang teruja kalau dapat pergi melancong, lagikan melancong jauh ke negara orang dengan menaiki kapal terbang. Lagi tebal rasa perasaan tidak sabar untuk memulakan perjalanan bukan? Tapi dikala keterujaan itu kadangkala kita lupa tentang betapa pentingnya persiapan yang sempurna perjalanan holiday selesa dan paling penting selamat.  Selangkah keluar dari kediaman biasanya kita[…]

11

Fuyooh, Baju Melayu Johor Jadi Inspirasi & Pilihan Jejaka Korea?

OOTD, Out & About

Setiap kali menjelang Aidilfitri, selain baju Melayu Cekak Musang, baju Melayu Johor atau teluk belanga turut menjadi pilihan ramai lelaki untuk digayakan di pagi raya.   Rekaan asal Malaysia dengan rekaan yang diubah suai oleh pereka Korea.   Terbaru, pereka dari Korea Selatan dibawah jenama OMERTA telah menghasilkan baju terbaru[…]

ae11677db074736c32ee2062d74566b8

15 Jenis Kaca Mata Yang Trendy 2017. Lofazura Punya Paling Trend!

Artis, OOTD

Rahsia untuk menjadi fesyenista sejati sebenarnya mudah je. Apa yang perlu kita buat ialah perlu sentiasa mengikuti perkembangan fesyen terkini. Bahasa Inggerisnya Fashion Up-To-Date! #OOTD korang tak lengkap tanpa kaca mata hitam. Walaupun fungsi utama kaca hitam sebenarnya adalah untuk melindungi mata dari sinaran UV, kaca mata hitam kini menjadi aksesori[…]

1489607591-28848353266-eaade4cff0-k-crop-1-e1499239276447

White on White: Cara Sempurna Bergaya Serba Putih

OOTD

Putih. Bila kita pakai pakaian putih, mimpi ngerinya sudah tentu takut kalau-kalau ianya akan lebam dan comot gara-gara terkena kesan kotoran. Mungkin, faktor inilah membuatkan ramai mengelak untuk mengenakan busana serba putih meskipun rona itu dianggap mewah dan mudah dipadankan dengan warna-warna lain seperti hitam. Sumber: Pinterest Penulis sedia maklum,[…]

Load More